Luisteren naar Harry

Harry is een begrip uit de corporate antropologie en staat voor een ander perspectief, een originele kijk. Harry representeert de wijsheid van de minderheid. Ik ben corporate antropoloog en ik ben ‘Harry’. Met die blik kijk ik naar organisatievraagstukken en teamdynamiek.

Harry in ieder mens

Ik ben nooit de enige Harry. ‘Harry-schap’ is in elk mens en elke groep aanwezig, maar blijft vaak onzichtbaar en krijgt te weinig stem. Daardoor blijft deze wijsheid onbenut en mist de groep de innovatieve kracht ervan.

Je gehoord voelen

Alle stemmen ophalen en de mogelijkheden en vaardigheden van iedereen inzetten, resulteert erin dat mensen zich gezien en gewaardeerd voelen. Dit leidt tot betere gesprekken, besluiten en dienstverlening.
Als je de cultuur van een organisatie of team wilt vatten, moet je kijken naar wat er tussen mensen in groepen gebeurt. Om een cultuur te verkrijgen die innovatie en succes bevordert, heb je gewenst en nieuw gedrag nodig. Van ongewenst gedrag moet je afscheid nemen.

Participerende observatie

Als corporate antropoloog kan ik snel een scan maken met behulp van de onderzoeksmethode van de culturele antropologie: participerende observatie. Met verschillende werkvormen uit de Deep Democracy en methoden gebaseerd op gebruiken van culturen uit de hele wereld, help ik uw organisatie of uw team productiever te worden. Met betere besluitvorming, vanuit de wijsheid en diverse inzichten van iedereen, waardoor mensen gehoord zijn.

Meer over Harry (video)